مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

تعمیر یخچال سامسونگ در تهران

بدون شک یخچال یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم، در هر آشپزخانه ای است.

در زمان های قدیم، به دلیل نبود تکنولوژی، مردم برای نگهداری مواد غذایی و جلوگیری از فاسد شدن آن ها، از چشمه ها، غارها و یا چاه های زیرزمینی استفاده می کردند. یخچال ها از دیرباز تا به امروز با پیشرفت فناوری، تغییرات فراوان رو به مثبتی را به همراه داشته است. در ابتدا به شکل یخچال های طبیعی بوده و بعد ها یخچال های دست ساز زمینی روی کار آمدند. پس از مدتی، یخچال های گازی و نفتی و امروزه به صورت یخچال هایی با جریان الکتریسیته در اختیار ما قرار دارند.

درمورد یخچال های سامسونگ نیز این موضوع صدق می کند. یخچال های سامسونگ در انواع مختلفی ساخته و تولید شده اند و یخچال های امروزی این برند از نظر کیفیت، مدل، قیمت و عملکرد با یخچال های دیگر در این برند، متفاوت است.

در ادامه به معرفی یخچال سامسونگ می پردازیم و مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در تهران را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در ابتدا اگر بخواهیم به تعریف کوتاهی از یخچال می پردازیم، می توان گفت:

یخچال دستگاهی است که از یک وسیله سرد کننده و خنک کننده برای نگهداری از مواد فاسد شدنی، دارو و مواد غذایی استفاده می کند. این یخچال ها، یک عایق حرارتی نیز دارند که گرما را از داخل فضای یخچال به بیرون منتقل می کند.

اجزای تشکیل دهنده یخچال سامسونگ

وجود قطعات زیر برای همه یخچال ها لازم و ضروری است. در صورت نبود هر یک از این قطعات و همچین عیب و ایراد در آن ها، دستگاه قادر به کار کردن نخواهد بود. در این صورت شما باید به افراد متخصص مراجعه کنید.

این قطعات عبارتند از:

  • کمپرسور

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که جعبه سیاه رنگ پشت یخچال چیست؟

کمپرسور همان موتور یخچال است که در یخچال های خانگی شامل دو بخش الکتریکی و مکانیکی بوده که هر دو بخش در یک جعبه فولادی قرار دارند.

قسمت الکتریکی در اکثر یخچال‌ ها یک الکتروموتور از نوع آسنکرون است که وظیفه به حرکت درآوردن قسمت مکانیکی را به عهده دارد.

قسمت مکانیکی در کمپرسور های یخچال خانگی شامل یک سیلندر است که پیستون آن توسط هسته موتور الکتریکی به حرکت در می‌ آید. حرکت رفت و برگشتی پیستون باعث ایجاد حالت مکش و دمیدن می‌ شود.

  • کندانسور

کندانسور و یا چگالنده قسمتی از سیستم است که وظیفه آن خنک کردن گاز خارج شده از کمپرسور است که در نتیجه سبب پایین آمدن دمای کمپرسور می شود.

  • اوپراتور

کار اواپراتور به این صورت است زمانی که گاز مبرد توسط موتور وارد کندانسور می ‌شود و متراکم می‌شود تحت فشار بالا از حالت گاز به مایع تبدیل می ‌شود. کمپرسور وظیفه گردش این گاز را درون کانال های اواپراتور بر عهده دارد که نتیجه کلی آن باعث خنک شدن اواپراتور و در نتیجه خنک شدن کلی یخچال می گردد.

  • ترموستات

ترموستات نیز کار قطع و وصل شدن جریان برق به کمپرسور را انجام می ‌دهد که همین امر باعث متعادل نگهداشتن دمای یخچال می شود. به‌ طوری‌ که وقتی دمای یخچال افزایش یافت (داخل یخچال گرم شد) با وصل شدن جریان برق، کمپرسور شروع به کار می‌کند و داخل یخچال را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند. اجزای داخلی ترموستات شامل لوله بلو و پلاتین می ‌باشد.

  • لوله مویی

این لوله اصلی ترین وظیفه را در چرخه تبرید دارد که باعث می شود گاز فریون به نقطه جوش برسد. تبرید به فرآیند جذب حرارت از یک سیال به هر سیال یا هوا یا آب گفته می شود.

مزایای یخچال سامسونگ از نظر مصرف کنندگان این محصول

یخچال های برند سامسونگ همواره در بین عموم مردم محبوب بوده و هستند. از جمله دلایل این محبوبیت از نظر مصرف کنندگان این برند عبارتند از:

  • کم صدا و بی صدا بودن عملکرد آن
  • طراحی عالی و منحصر به فرد
  • تازه نگهداشتن مواد غذایی در مدت زمان طولانی
  • مصرف انرژی مناسب
  • تنوع بسیار بالا
  • فضای کافی

رایج ترین دلایل خراب شدن یخچال سامسونگ

باتوجه به پیچیدگی در سیستم یخچال سامسونگ، گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر این وسیله باشد. این مشکلات به دلایل مختلفی اتفاق می افتد که به شما عزیزان توصیه می شود به افراد متخصص مراجعه کنید.

شرکت پارس پویش دارای نمایندگی رسمی نصب و تعمیر انواع لوازم خانگی برند سامسونگ در تهران است. این مجموعه به عنوان یکی از بهترین مراکز با بیش از سال ها تجربه، آماده ارائه خدمات نصب، راه اندازی و تعمیر لوازم خانگی ساسمونگ از جمله یخچال های این برند می باشد.

در ادامه این مقاله، به بررسی علت های خرابی یخچال سامسونگ و راه های رفع این مشکل خواهیم پرداخت، همچنین مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در تهران پارس پویش را نیز معرفی خواهیم کرد. در صورت تمایل ما را همراهی کنید.

اختلال در جریان برق ورودی از مهمترین و رایج ترین علل خراب شدن یخچال، به ویژه روشن نشدن یخچال است.

جریان برق ورودی یخچال همان برق پریز است که دوشاخه به آن وصل می‌شود و گاهی همه علت های خراب شدن یخچال از همین یک مورد ساده است.

در این صورت کافی است چند مورد زیر را بررسی کنید:

  • سیم برق یخچال

گاهی همه علت های خراب شدن یخچال که به ذهن می ‌رسد، در قطعی یا آسیب ‌دیدگی سیم برق دوشاخه یخچال خلاصه می ‌شود.

  • پریز برق

از سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید. مثلاً می ‌توانید یک وسیله برقی دیگر را با آن امتحان کنید. معمولاً در پریزهایی که دچار سوختگی شده باشد، این مشکل پیش می‌آید.

  • فیوز و کنتور برق

از جا درآمدن یا به اصطلاح پریدن فیوز یا کنترل برق می‌ تواند علت روشن نشدن یخچال باشد. اولین اقدامی که باید انجام دهید، اطمینان از درستی این مورد است.

از دیگر عوامل رایج در خراب شدن یخچال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرصدا کار کردن یخچال

کارکردن یخچال باید به گونه ای باشد که صدایی از جانب یخچال مزاحمتی برای شما به همراه نداشته باشد.

در یخچال های امروزی هم فن کندانسور (خازن) و هم فن تبخیرکننده به طور همزمان کار می کنند و مشکلات هر کدام از این ها ممکن است باعث ایجاد صدا در یخچال شود. لازم به ذکر است در صورت بررسی حتماً یخچال را از برق بکشید.

  • باز ماندن درب یخچال

همین موضوع به این سادگی موجب خرابی یخچال شما می شود چرا که باعث خروج هوای سرد و تخلیه گاز یخچال می شود.

  • خرابی موتور یا کمپرسور

این مورد بیشترین علت روشن نشدن یخچال ‌ها است و اگر موتور یا کمپرسور یخچال روشن نشود یخچال عملاً بدون استفاده می ماند.

اگر درب یخچال را باز کنید و لامپ داخل یخچال روشن شود اما یخچال هیچ صدایی نداشته باشد، مشکل از موتور یخچال است.

اگر یخچال شما دارای نمایشگر باشد، باید نمایشگر نیز روشن شود. با مشاهده این موارد می‌توانید به خرابی موتور پی ببرید.

در پایان

در این مقاله سعی بر این شد به بررسی اجزای یخچال سامسونگ و همچنین عوامل موثر بر خراب شدن آن بپردازیم. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در قطعات یخچال سامسونگ، بدون دانش فنی اقدام به تعمیر آن نکنید و این کار را به تعمیرکاران حرفه ای و مرکز تعمیر یخچال فریزر در تهران پارس پویش واگذار کنید تا خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در تهران را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دریافت نمایید.

شرکت پارس پویش به عنوان نمایندگی رسمی تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ در تهران با تیم مجرب و متخصص در خدمت شما عزیزان می باشد. در صورت نیاز تنها کافیست با نزدیکترین نمایندگی پارس پویش به محل سکونت خود در سرتاسر تهران تماس حاصل نموده و از مشاوره و خدمات کارشناسان این مراکز استفاده کنید.

فرم درخواست تعمیرکار

پیمایش به بالا

درخواست تعمیرکار

فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم

اطلاعات تماس
اطلاعات دستگاه
تاریخ و زمان ترجیحی