تعمیر ماشین ظرفشویی

در دهه اخیر به دلیل زیاد شدن مشغله زندگی یکی از وسایلی که می‌تواند از دغدغه شما بکاهد ماشین ظرفشویی است. این دستگاه در اندازه‌های مختلف نیازهای روزمره و مهمانی‌ های بزرگ شما را می‌تواند به سادگی برطرف نماید تا وقت خود را صرف مسائل مهم‌ تر و یا مهمان خود کنید.

خراب شدن دستگاه شما می‌تواند باعث اذیت و آزردگی خاطر شما شود. این دستگاه دارای قطعات بسیار زیاد مکانیکی و الکترونیکی است که در صورت استفاده نادرست و بلند مدت دچار عیب و خرابی می‌شود و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات می‌شود.

به دلیل بالا بودن قیمت قطعات و خود ماشین ظرفشویی تعمیر دستگاه یک امر حساس محسوب می شود. اگر بدون تخصص و تجهیزات مورد نیاز دست به تعمیر این دستگاه زده شود ممکن است دستگاه دیگر قابل‌ استفاده نباشد و یا در صورت تعمیر هم کارایی خود را از دست بدهد و کیفیت روز اول را نداشته باشد.

عیدانه ما به شما:

بازدید رایگان

۱۰٪ تخفیف نوروزی

عیدانه ما به شما:

بازدید رایگان

۱۰٪ تخفیف نوروزی

عیب یابی و مشکلات رایج ماشین ظرفشویی

در این بخش به‌اختصار برخی از مشکلات رایج ماشین‌های ظرفشویی و علت بروز این مشکلات و نحوه برطرف کردن آن‌ها را بررسی می‌کنیم. چرا که لازم است بدانید چه زمانی نیاز است به یک تکنسین مراجعه کنید و یا درخواست تعمیرکار ماشین ظرفشویی در محل را داشته باشید.

به وجود آمدن صداهای غیرطبیعی در دستگاه اولین نشانه بروز یک مشکل است، در ماشین‌های ظرف‌ شویی بروز صدای غیر عادی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد که دلایل اصلی آن معیوب بودن پمپ دستگاه، خراب بودن یاتاقان، عدم چرخش صحیح شاخه‌های اسپری‌کننده‌ آب و برخورد آن به قفسه‌ها می‌باشد. این مشکلات معمولاً حاد نبوده و در محل دستگاه شما قابل برطرف‌ شدن هستند و همچنین هزینه زیادی بر روی دست شما نخواهند گذاشت.

ظرف‌شویی تمیز نشستن ظروف می‌ باشد به این صورت که بعد از اتمام شستشو اثرات چربی و لکه بر روی ظروف مشهود می‌باشد. دلیل اصلی این مشکل به تمیزی خود دستگاه بر می‌گردد چنانچه ذرات غذا و چربی به واشر درب، آب‌ پاش داخلی، صفحه صافی یا فیلتر دستگاه بچسبد مانع از شستشوی صحیح ظروف می‌شود. برای بر طرف کردن این مشکل کافی است یک‌ بار دستگاه را بدون ظرف و فقط با مایع تمیزکننده دستگاه روشن کرده و بگذارید فرآیند شست‌ و شو کامل شود. احتمالاً با این روش مشکل شما حل می‌شود.

خشک نشدن ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی یکی از مشکلات رایج این دستگاها است. این مشکل می‌تواند به دلیل متفاوتی ایجاد شود. اولین حدس مربوط به هیتر دستگاه می‌ باشد، این قطعه زیر لگن دستگاه قرار دارد چنانچه دچار عیب و نقصی شود باعث می‌شود ظروف خشک نشود. دلیل بعدی مربوط به ترموستات است، اگر این قطعه نتواند به‌ درستی دمای محیط را نشان دهد دستگاه قادر به خشک کردن ظروف نمی‌باشد. قطعه بعدی که باید بررسی شود مخزن آبکشی و کلاهک شوینده است. ‌بررسی این عیوب باید توسط تکنیسین انجام گیرد و در صورت نقص هر کدام با قطعه مشابه و البته اورجینال دستگاه جایگزین گردد.

  •  

بدون شک تشخیص دلیل روشن نشدن ماشین ظرفشویی یک امر تخصصی است. این عیب می‌تواند به دلایل متعددی اتفاق بیفتد، اول باید از سیستم برق‌ رسانی که شامل کابل و دوشاخه دستگاه می شود اطمینان حاصل کنید، در صورت سالم بودن آن‌ها دلایل روشن نشدن می‌تواند از خرابی قفل درب و یا میکروسوئیچ درب باشد که مانع از بسته شدن آن و درنتیجه روشن نشدن دستگاه شود. ممکن است مشکل از برد اصلی دستگاه باشد. دلایل دیگر شامل رله استارت، سلکتور،  فیوز حرارتی و …. می‌باشد که باید تمامی موارد توسط تکنسین با ابزارهای مخصوص تست شود.

این مشکل می‌تواند از تایمر مکانیکی، ایمپلر تخلیه، مسدود شدن خروجی آب، سوپاپ تخلیه و فلاپر سوپاپ، ایراد موتور و … باشد. چنانچه دستگاه شما مشکل در تخلیه آب دارد فوراً دستگاه خود را خاموش کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید تا به بهترین نحو شما را جهت تعمیر راهنمایی نمایند.

مشکلات دیگری مانند نشت آب، خرابی قفل درب، بوی بد داخل ماشین و … وجود دارد. همان‌طور که ملاحظه کردید این دستگاه از مجموعه قطعات مکانیکی و الکترونیکی تشکیل‌ شده و سالم بودن تمام این قطعات جهت شستشو مطلوب ظروف لازم و اجباری است. بر اثر استفاده ناصحیح و یا استفاده چندین‌ ساله از دستگاه ممکن است هر کدام از این قطعات معیوب شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند. بسته به‌شدت آسیب و بودجه‌ شما مشخص می‌شود که قطعه تعمیر و یا تعویض گردد.

تماس با متخصصان پارس پویش

متخصصان پارس پویش آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با تعمیر انواع ماشین ظرفشویی در برندهای مختلف و ثبت درخواست تعمیرکار در تمامی نقاط تهران می باشند

قطعات داخلی ماشین ظرفشویی

قطعات اصلی ماشین ظرفشویی در برخی برند های تجاری می ‌توانند ویژگی‌ ها و پیشرفت‌ های متغیری داشته باشد. اما چند مؤلفه اصلی در تمام آن ‌ها یکسان است که در زیر معرفی شده اند.

نکات مهم نگهداری ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، یار همیشگی آشپزخانه‌های مدرن، با شستشوی سریع و دقیق ظروف، زندگی را برای ما آسان‌تر کرده است. اما برای حفظ این یار دلسوز و افزایش طول عمر آن، لازم است نکاتی را در خصوص حفظ و نگهداری آن رعایت کنیم.
  • همانند هر وسیله دیگری، رسوبات و جرم می‌توانند به مرور زمان عملکرد ماشین ظرفشویی را مختل کنند. برای رفع این مشکل، جرم‌گیری دوره‌ای (حدوداً هر 3 ماه یکبار) با استفاده از مواد جرم‌گیر مخصوص، ضروری است.
  • فیلتر، وظیفه تصفیه آب و جلوگیری از ورود ذرات غذا به پمپ را بر عهده دارد. تمیز کردن فیلتر به صورت ماهانه، از گرفتگی و آسیب به پمپ جلوگیری می‌کند.

چیدمان اصولی ظروف، علاوه بر شستشوی بهتر، از آسیب به ظروف و بازوهای آب‌پاش نیز جلوگیری می‌کند. برای چیدمان صحیح، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

استفاده از مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی، از ایجاد رسوب و جرم و همچنین از آسیب به ظروف جلوگیری می‌کند.

ورودی آب به مرور زمان می‌تواند جرم بگیرد. بررسی و تمیز کردن دوره‌ای آن، از انسداد و کاهش فشار آب جلوگیری می‌کند.

برای جلوگیری از رشد قارچ و باکتری، نظافت دوره‌ای داخل و خارج ماشین ظرفشویی با شوینده‌های ملایم، ضروری است.

همانند هر وسیله مکانیکی، سرویس دوره‌ای توسط تکنسین مجرب، در حفظ عملکرد صحیح و افزایش طول عمر دستگاه نقش بسزایی دارد.

  • از شستشوی ظروف چدنی، مسی و چوبی در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  • قبل از قرار دادن ظروف در داخل دستگاه، باقی‌مانده غذاها را از روی آنها جدا کنید.
  • از پر کردن بیش از حد ظرفیت ماشین ظرفشویی خودداری کنید.
  • در صورت مشاهده هرگونه مشکل در عملکرد دستگاه، با تعمیرکاران مجرب پارس پویش تماس بگیرید.

اشتباهات رایج در استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی، یار همیشگی آشپزخانه‌های مدرن، با شستشوی سریع و دقیق ظروف، زندگی را برای ما آسان‌تر کرده است. اما استفاده نادرست از این وسیله پرکاربرد، می‌تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند و عمر مفید آن را کوتاه کند.

برخلاف تصور رایج، آبکشی ظروف قبل از قرار دادن در ماشین ظرفشویی، نه تنها ضرورتی ندارد، بلکه می‌تواند به عملکرد آن آسیب برساند. آنزیم‌های موجود در مواد شوینده برای چسبیدن به ذرات غذا و چربی طراحی شده‌اند و در صورت عدم وجود این ذرات، کارایی خود را از دست می‌دهند.

استفاده بیش از حد از مواد شوینده، نه تنها ظروف را تمیزتر نمی‌کند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد رسوب، جرم و بوی بد در ماشین ظرفشویی شود. مقدار مناسب مواد شوینده، معمولاً در دفترچه راهنمای دستگاه ذکر شده است.

چیدمان نامناسب ظروف، می‌تواند مانع از رسیدن آب و مواد شوینده به تمام قسمت‌های ظروف شده و شستشوی آنها را ناقص کند. برای چیدمان صحیح ظروف، به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

ظروف چدنی، مسی، چوبی، پلاستیکی نازک و ظروف دارای نقاشی یا طلاکاری، نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند. شستشوی این ظروف می‌تواند به آنها و همچنین به ماشین ظرفشویی آسیب برساند.

فیلتر ماشین ظرفشویی، ذرات غذا و چربی را به خود جذب می‌کند و در صورت عدم تمیز کردن، می‌تواند باعث انسداد و بوی بد در دستگاه شود. تمیز کردن فیلتر، به صورت ماهانه یا پس از هر بار استفاده سنگین، ضروری است.

رسوبات و جرم می‌توانند به مرور زمان عملکرد ماشین ظرفشویی را مختل کنند. برای رفع این مشکل، جرم‌گیری دوره‌ای (حدوداً هر 3 ماه یکبار) با استفاده از مواد جرم‌گیر مخصوص، ضروری است.

نتخاب برنامه شستشوی نامناسب با نوع ظروف و میزان کثیفی، می‌تواند باعث هدر رفتن آب و برق و همچنین شستشوی ناقص ظروف شود.

اقدامات لازم قبل‌ از گزارش خرابی ماشین لباسشویی

 

خرابی ماشین ظرفشویی می‌تواند شستشوی ظروف را دشوار کند. قبل از اینکه برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با یک تکنسین تماس بگیرید، چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مشکل را خودتان حل کنید و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.
1. بررسی تنظیمات:

اولین قدم این است که تنظیمات ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید. مطمئن شوید که برنامه شستشوی مناسب را انتخاب کرده‌اید و مقدار شوینده و جلا دهنده را به درستی تنظیم کرده‌اید.

2. بررسی فیلترها:

فیلترهای ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کثیف یا مسدود نشده‌اند. فیلترهای کثیف می‌توانند باعث عدم پاشش صحیح آب و عدم شستشوی کامل ظروف شوند.

“>3. بررسی شلنگ‌ها و اتصالات:

شلنگ‌های ورودی و خروجی آب ماشین ظرفشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نشتی ندارند. نشتی آب می‌تواند باعث آسیب به دستگاه و هدر رفتن آب شود.

4. بررسی ظروف:

مطمئن شوید که ظروف را به درستی در ماشین ظرفشویی قرار داده‌اید. ظروف باید به گونه‌ای چیده شوند که آب به تمام قسمت‌های آنها برسد.

5. عیب یابی:

اگر با انجام اقدامات بالا مشکل ماشین ظرفشویی شما حل نشد، می‌توانید از یک راهنمای عیب یابی برای پیدا کردن مشکل استفاده کنید. بسیاری از مشکلات ماشین ظرفشویی را می‌توان با راه حل‌های ساده حل کرد.

6. تماس با تکنسین:

اگر با انجام تمام اقدامات بالا نتوانستید مشکل ماشین ظرفشویی خود را حل کنید، باید با تکنسین های مجرب پارس پویش تماس بگیرید.

تخفیف اینترنتی

با ثبت سفارش از طریق سایت پارس پویش از ۱۰ ٪ تخفیف بهره مند شوید

سوالات متداول

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی با توجه به مشکل این وسیله متفاوت خواهد بود و بعد از بررسی توسط تکنسین های متخصص به مشتری اعلام می گردد.هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی  را میتوانید با تماس با یکی از شعبات ما جویا شوید. مطمئن باشید که تمام هزینه ها در این مجموعه طبق نرخ مصوب اتحادیه است و به هیچ عنوان هزینه ای بیشتر از نرخ مصوب پرداخت نخواهید کرد.

بعد از ثبت درخواست تعمیرکار ماشین ظرفشویی، در کمتر از چند ساعت تکنسین های متخصص پارس پویش در محل شما حاضر خواهند شد

در مجموعه پارس پویش تمامی خدمات ارائه شده اعم از تعمیر و یا تعویض قطعه با قطعه اورجینال به مدت 6 ماه گارانتی می شود.

چرا پارس پویش ؟

تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی  در تهران در شرکت پارس پویش مرجع تخصصی تعمیرات انواع ظرفشویی با هر نوع مدل و برند داخلی و خارجی اعم از تعمیر ماشین ظرفشویی الجی، تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ، تعمیر ماشین ظرفشویی بوش، تعمیر ماشین ظرفشویی بکو، تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا و … را در اسرع وقت انجام پذیر است.

این شرکت با داشتن شعبات مختلف در شمال، شرق، مرکز و دو شعبه در غرب شهر تهران یکی از معتبرترین و از جمله بهترین شرکت ‌های ارائه ‌دهنده خدمات تعمیر در محل انواع لوازم خانگی این امکان را به ما مشتریان می‌دهد تا در صورت هر گونه مشکل و یا خرابی وسایل شما سریع‌ ترین و در دسترس‌ترین گزینه برای شما باشد.

رضایت شما

افتخار ماست

مهلا اسدی
@mahlaaaa_4564
ادامه مطلب
دیروز لباسشوییم خراب شد زنگ زدم #پارس-پویش خیلی سریع سرویسکارشون تماس گرفت اومد الانم اومد لباسشوییم رو تحویل داد هم خیلی متشخص بودن هم خیلی حرفه ای دستشون درد نکنه
هوشنگ اسماعیل زاده
@hooshi_3882
ادامه مطلب
کیفیت کار عالی! قیمت عالی! من که خیلی راضی بودم #پارس-پویش
مریم مستوفی
@miss_marrrry
ادامه مطلب
۱۰ نفر اومدن برای یخچالم از شرکتهای به اصطلاح تعمیراتی همشون ایرادای مختلف و قیمت های عجیب غریب تا اینکه با پارس پویش تماس گرفتم هم عیبیابی شون خیلی خوب بود و درست مشکل رو تشخیص دادن هم قیمتشون منصفانه بود
قبل
بعدی

تحویل سریع

۶ ماه ضمانت

استفاده از قطعات اصلی

هزینه منصفانه

پیمایش به بالا

درخواست تعمیرکار

فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم

اطلاعات تماس
اطلاعات دستگاه
تاریخ و زمان ترجیحی