مرکز تعمیر تلویزیون الجی در تهران

تعمیر تلویزیون الجی در تهران

تلویزیون ‌ها یکی از ضروری ترین دستگاه‌ های منزل هستند. در طول روز، برخی از ما شاید درگیر کارهای منزل باشیم با این حال، به شنیدن دائمی صدای تلویزیون عادت کرده‌ ایم، البته بسیاری از افراد هم هستند که وابستگی زیادی به تلویزیون ندارند اما به هر شکلی که باشد خرابی یا عدم وجود تلویزیون حتی برای چند دقیقه در روز می‌ تواند به ما ثابت کند که وجود دستگاه تلویزیون در هر خانه ضروری است.

یکی از برترین برند های تلویزون که در کشور ما بسیار محبوب است، بدون شک تلویزیون های برند الجی است. شرکت پارس پویش مفتخر است اعلام دارد که با دارا بودن نمایندگی رسمی تعمیر تلویزیون الجی در تهران آماده ارائه انواع خدمات نصب و تعمیر انواع تلویزیون های این برند در سرتاسر تهران می باشد.

در ادامه این مقاله با بررسی رایج ترین مشکلات تلویزین های LG و معرفی مرکز تعمیر تلویزیون الجی در تهران همراه ما باشید.

مشکلات متداول در تلویزیون الجی

باتوجه به تولیدات گسترده در ساخت تلویزیون الجی با قابلیت هوشمند و ساختارهای جدید و همچنین وجود قطعات مختلف و حساس، ممکن است گاهی مشکلاتی رخ دهد که نیاز به بررسی و تعمیر داشته باشند در این صورت لازم است با مراکز  نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی الجی در ارتباط باشید و از راهنمایی آن ها استفاده کنید.

در مورد مشکلات احتمالی در تلویزیون های الجی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خاموش و روشن شدن ناگهانی تلوزیون LED در برند الجی

از رایج ترین ایراداتی که ممکن است شما عزیزان با آن مواجه شده باشید این است که تلویزیون به صورت ناگهانی خاموش می شود. علت این امر ممکن است بر اثر فرسودگی در قطعات باشد. همچنین در صورتی که تلویزیون روشن نمی شود، بهتر است تا کابل اچ دی ام آی را نیز چک کنید.

اگر کابل HDMI تقلبی باشد می تواند به برد دستگاه آسیب برساند، در نتیجه لازم است تا از کابل اورجینال و اصل استفاده کنید.

پیش از اتصال فلش مموری به تلویزیون از ویروسی نبودن آن اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است بخاطر نوسانات برق این اتفاق رخ دهد. بهتر است از محافظ استفاده شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، خاموش و روشن شدن ناگهانی دستگاه می تواند به علت سوختن آی سی برد پاور، معیوب بودن مدار استند بای و… نیز اتفاق افتاده باشد.

  • به هم ریختگی رنگ ها در پخش تصاویر

در صورت بروز این مسئله، دستگاه باید توسط تیم تخصصی مورد بررسی قرار گیرد. در این حالت ممکن است رنگ های مختلفی پخش شود مانند رنگین کمان و یا پخش نشدن قسمتی از رنگ اصلی.

برای رفع این ایراد ابتدا متخصصین بک لایت و برد اینورتر را چک می کنند و در صورت سالم بودن این قطعات، قطعات دیگری از جمله پنل LCD و یا مادر برد را مورد بررسی قرار می دهند.

  • کم نور یا پر نور شدن تصاویر

گاهی اوقات ممکن است بخشی از تصاویر کم نور و بخشی دیگر پر نور شود. این مشکل عموماً به بک لایت مربوط می شود. در صورت خرابی این قطعه است که این اتفاق می افتد. به عبارت دیگر، ممکن است بخاطر برخورد TFT به مانیتور دستگاه، این اتفاق رخ دهد. برای رفع این مسئله باید بک لایت تعویض شود.

  • خطوط افقی یا عمودی در تصاویر

دیده شدن خطوط افقی یا عمودی در تصاویر ممکن است به دلیل مشکلات فنی، ایجاد فشار بر روی صفحه، ضربه خوردن پنل تلویزیون و یا عواملی دیگری همچون اشکال در کابل های گیرنده باشد.

  • تلویزیون الجی صدا دارد ولی تصویر ندارد

برخی کاربران با این مشکل مواجه می شوند که با وجود روشن بودن تلویزیون، صدا را بدون تصویر دریافت می کنند. برای رفع این مشکل باید در ابتدا:

دکمه منو یا Home را بر روی کنترل فشار دهید و چک کنید تصویر منو (menu) ظاهر می شود یا خیر؟ درصورت بالا نیامدن تصویر باید تکنسین جهت رفع این مسئله اعزام شوند.

مرحله بعد چک کنید آیا دستگاه در ورودی دیگر تصویر دارد؟ اگر تصویر منو روی تلویزیون ظاهر شد با ورودی‌ های دیگر مثل فلش، سی دی و… چک کنید.

گاهی اوقات ممکن است تصویر وجود داشته باشد، اما کم نور باشد، در این حالت، سه بار پشت سر هم دکمه mute روی کنترل را فشار دهید تا تنظیمات تصویر بازنشانی شود و در صورتی که موفق نشدید وارد قسمت تنظیمات شوید. گزینه صرفه جویی در مصرف برق را خاموش کنید و حالت تصویر را روی درخشان قرار دهید.

در چنین حالتی که تلویزیون اصلا ً تصویر ندارد، باید با کارشناسان متخصص تعمیر تلویزیون پارس پویش تماس حاصل نمایید تا با شناخت دقیقی که از قطعات تلویزیون دارند، عیب اصلی را پیدا کرده و تعمیر تلویزیون الجی را انجام دهند.

  • وجود نویز بر روی تصویر تلویزیون الجی

نویز افتادن روی تصویر تلویزیون نیز می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. گاهی اوقات ممکن است به علت خرابی آنتن تلویزیون این مشکل رخ دهد، گاهی به دلیل اتصالات در سیم آنتن، گاهی مشکل خرابی پنل است و گاهی هم به‌ خاطر وجود اشکال در محافظ سیستم برق و عدم هماهنگی آن با تلویزیون می باشد.

در صورتی که از تلویزیون و اتصالات استاندارد و معتبر استفاده کنید، احتمال بروز چنین مشکلی بسیار کم است. به‌ هرحال اگر روی تصویر تلویزیون الجی شما نویز می ‌افتد، اتصالات و همچنین محافظ برق سیستم را بررسی کنید. در صورتی که مشکل حل نشد به کارشناسان مجرب ما در پارس پویش برای تعمیر تلویزیون الجی اطلاع دهید.

توجه کنید که تعمیر وسایل الکتریکی در خانه ریسک زیادی دارد و ممکن است آشنا نبودن شما با تعمیرات لوازم خانگی برقی، خسارت‌ های دیگری وارد کند.

  • دیر روشن شدن تلویزیون

ممکن است به دلیل خرابی برد دستگاه یا خرابی پاور، تلویزیون شما دیرتر از قبل روشن شود. عموماً این حالت در تلویزیون های قدیمی که چند سال از کارایی آن ها می گذرد، دیده می شود. در صورت بروز این مشکل باید با مرکز تعمیر تلویزیون ال جی تماس حاصل نمایید.

نکات مهم در استفاده و نگهداری از تلویزیون LED و LCD الجی

به منظور افزایش بهره وری و همچنین افزایش عمر تلویزیون الجی توصیه می شود، نکات زیر را در هنگام استفاده از دستگاه رعایت کنید:

  • در خانه تلویزیون الجی خود را در مکانی قرار دهید که از نور مستقیم آفتاب دور باشد و تا جایی که امکان دارد، نور کمتری روی صفحه تلویزیون تابیده شود.
  • سعی کنید حتی الامکان تلویزیون را در مکانی قرار دهید که از دستگاه های حرارتی، رادیاتورها و رطوبت دور باشد.
  • سوراخ های تهویه پشت تلویزیون را بررسی کنید که پوشانده نشود تا تبادل حرارتی به راحتی انجام گیرد.
  • فاصله تلویزیون از دیوار به اندازه ای باشد تا گردش آزادانه هوا به راحتی صورت گیرد.
  • دستگاه را با پارچه خیلی خیس و تمیز کننده های شیمیایی تمیز نکنید، زیرا ممکن است مواد از اطراف تلویزیون وارد دستگاه شود و باعث آسیب رسیدن به پنل تلویزیون شود.
  • برای جلوگیری از آسیب های ناشی از نوسان های برق حتماً از یک محافظ و یا ترانس برق استفاده کنید.

مجموعه تعمیرات لوازم خانگی پارس پویش به کمک کادر آموزش دیده و مجرب خود جهت ارائه خدمات تعمیر تلویزیون الجی در تهران، در کنار شما خواهد بود.

این شرکت با استفاده از قطعات اورجینال و مرغوب و همچنین گارانتی شش ماهه در خدمات خود زمینه را برای خدمت رسانی به شما عزیزان فراهم کرده است.  شما می توانید برای بهره مندی از خدمات تعمیر تلویزیون الجی در تهران با یکی از شعبات شمال، مرکز، شرق و دو شعبه در غرب تهران این مرکز تماس حاصل نموده و درخواست خود را ثبت نمایید.

فرم درخواست تعمیرکار

پیمایش به بالا

درخواست تعمیرکار

فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم

اطلاعات تماس
اطلاعات دستگاه
تاریخ و زمان ترجیحی