نکات مهم در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

در گذشته های دور شاید زمانی بود که برای شستن ظروف گاهی مجبور به شکستن یخ حوض بودیم! اما بانوی مخترع آمریکایی (جوزفین کاکرن) این کار را متحول کرد. ماشین ظرفشویی جوزفین از یک چرخ تسمه دار و دیگ مسی بزرگ تشکیل شده بود. ازآن هنگام تا به امروز ماشین های ظرفشویی تغییرات زیادی را شاهد بوده اند. ماشین های ظرفشویی امروزی با طراحی های متفاوت و امکانات مختلف نیازهای متنوع ما را برآورده می سازد.

انواع ماشین طرفشویی

ماشین های ظرفشویی در سه مدل تو کار، ماشین ظرفشویی ایستاده و ماشین های کم ظرفیت تر به صورت رومیزی طراحی شده اند که توسط برندهای مختلف تولید و ارائه می شوند.

  • ماشین ظرفشویی توکار

برای این مدل از ماشین ظرفشویی می‌توان فضایی در بین کابینت ‌ها را برای قرار گیری آن در نظر گرفت و به خوبی جاسازی کرد تا فضای کمتری را اشغال کند. این مدل مناسب آشپزخانه ‌های کوچک است ممکن است قیمت آن از سایر مدل‌ها بیشتر باشد ولی همین ‌قدر که فضای کمی را اشغال می‌کند مزیتی است که شما را به خرید آن ترغیب کند.

  • ماشین ظرفشویی رومیزی

مدل رومیزی از این نوع ماشین ‌های ظرفشویی اقتصادی و قابل‌حمل هستند. با توجه به ابعاد کوچک آن می‌توانند به سادگی بر روی کابینت قرار بگیرند و اگر خانواده‌ای کوچک دارید بهترین گزینه است. ظرفیت این ماشین‌ها کم است حداکثر تا ۵ نفر و مصرف انرژی و مصرف آب و مواد شوینده کمتری نیز دارند. اگر خانه‌تان را اجاره کرده‌اید و نیاز به جابجایی مداوم دارید این مدل نسبت‌به توکار بیشتر به کارتان می‌آید.

  • ماشین ظرفشویی ایستاده

ابعاد این نوع مانند ماشین لباسشویی است و انتخابی درست برای خانواده‌ های پرجمعیت است. برای آن‌هایی که مدام نیاز به شستشوی ظروف دارند می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. چراکه ظرفیت آن به گونه‌ای است که بتواند تعداد زیادی ظرف را در خود جای دهد می‌توانید از اوایل روز ظروف خود را در آن قرار دهید و اواخر روز بشویید این نوع از ماشین‌های ظرف‌شویی قابلیت و برنامه‌های شستشوی متنوع دارند که بنا بر نیاز خود هر کدام از آن‌ها را می‌توانید برای شستشو تنظیم کنید.

چه برند ماشین ظرفشویی را خریداری کنیم؟

اکثر برند های تولید لوازم‌ خانگی ماشین ظرفشویی را در انواع مختلف تولید می‌کنند. از کم ظرفیت و کم امکانات گرفته تا پیشرفته‌ ترین آن ها. بنابر بودجه خود، فضایی که در اختیار دارید، ظرفیت ماشین و یا امکاناتی که دستگاه دارد می‌توانید از برندهای مختلف گزینه خود را انتخاب و خریداری کنید اما نکته‌ای که مهم است آنست که از مارک و برندی خرید کنید که خدمات و نمایندگی در کشور ما داشته باشد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

از جمله مهم ترین نکاتی که در خرید ماشین ظرفشویی لازم است به آن ها توجه داشته باشیم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظرفیت ماشین ظرفشویی

مهمترین ویژگی که در هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنیم ظرفیت ظرفشویی است. بدون شک برای یک یا دو نفر ماشین ظرفشویی رومیزی کافی است. این ماشین ها هم مصرف انرژی و مواد شوینده کمتری دارند و هم سریعتر پر می شوند. بنابراین مقرون به صرفه تر هستند. پرطرفدارترین ظرفشویی ها از نظر ظرفیت، ظرفشویی های ۱۲ نفره هستند. این ماشین ها دارای دو نوع طراحی تو کار و ایستاده هستند.

  • امکانات شست و شو

پس از در نظر گرفتن ظرفیت مهمترین معیار تنوع امکانات ماشین ظرفشویی است. ماشین هایی که برنامه شست و شوی سریع (Quick Wash) را دارند در نوع خود بهترین اند. این آپشن این امکان را می دهد تا ظروف کمتر کثیف را با صرف انرژی و زمان کمتری شستوشو داده شوند. چرخه ها شستشوی سبک، شست و شوی معمولی، سنگین برای قابلمه و تابه، خشک کننده، شستشوی ضد عفونی کننده از ویژگی هایی هستند که در مدل های پیشرفته تر تعبیه شده اند.اگر داشتن امکانات شستشوی متنوع برایتان به هزینه ها ارجحیت دارد ماشینی با این ویژگی ها مناسب شماست.

  • شستشوی ضد عفونی کننده

برنامه شست وشو با بخار (Steam Wash Clean) یک برنامه فوق العاده و کاربردی است. ماشین های ظرفشویی ال جی مجهز به این برنامه هستند با استفاده از این برنامه نیاز به شست و شوی اضافه در ظروف بسیار کثیف ندارید. شست و شوی بخار علاوه بر قدرت بالای تمیز کنندگی و صرفه جویی در مصرف انرژی ظروف را نیز استریل می کند.

  • قابلیت ظرفیت نصف

داشتن برنامه شست و شو با ظرفیت نصف (Half Load) از ویژگی های دیگر ماشین ظرفشویی خوب است. ظرفشویی های برند ال جی و بوش دارای این برنامه هستند. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که بدون اینکه منتظر بمانید که ظرفیت ماشین کامل پر شود، برنامه ی شستشو را اجرا کنید و از هدر رفت انرژی و آب و مواد شوینده جلوگیری کنید.

  • قابلیت پیش شستشو

از دیگر ویژگی هایی که هنگام خرید ظرفشویی باید به آن توجه داشت، پیش شست و شو و آبکشی اضافه  Pre-Wash است. یا پیش شست و شو نیز برای شست و شوی ظروف بسیار کثیف استفاده می شود. این قابلیت به گونه ای است که باقیمانده غذا های چسبیده را در طول چرخه ی آبکشی اولیه  از بین میبرد.

  • قابلیت واتر وال

تکنولوژی جدیدی دیگری که در ظرفشویی های سامسونگ استفاده شده، دیوار آب (Water Wall)  است. در این تکنولوژی آب به صورت دیواری از یک طرف به سمت دیگر اسپری می شود. در این روش آب با تمام سطوح ظروف تماس خواهد داشت. این تکنولوژی برای شست و شوی بهتر ظروفی از قبیل ماهیتابه و قابلمه مناسب است.

  • میزان مصرف انرژی

نکته دیگری که خریدار باید به آن توجه کند برچسب انرژی است. ماشین ظرفشویی های ال جی و بوش از این بابت بهترین ها هستند. این برندها با داشتن برچسب +++A جزو کم مصرفترین ها هستند.

  • قابلیت فیلترهای تمیز شونده (self cleaning filter)

برخی از مدل ها دارای فیلتر های خود تمیز شونده هستند اما برخی دیگر فیلتر هایی دارند که نیاز است به صورت دستی برداشته و تمیز شوند. نوع سیستم فیلتراسیون ماشین ظرفشویی گزینه ای است که در هنگام خرید کمک میکند در مورد تعمیر و نگه داری این ماشین آگاهی پیدا کنید.

  • قفسه‌بندی

قفسه‌بندی استاندارد دیگر گزینه‌ای است که توجه به آن باعث راحتی شما می ‌شود. قفسه ‌های جدا شونده و قابل تنظیم برای برخی ظروف بلند و لیوان ‌ها و ظروف پایه‌ دار و قفسه ‌های قابل تبدیل چند منظوره در برخی مدل ‌ها تعبیه شده‌اند.

از دیگر ویژگی‌ هایی که هنگام خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید کم ‌صدا بودن آن است. یک مدل آرام گزینه خوبی است. برخی ماشین ‌ها دارای حسگر الکترونیکی کثیفی هستند، که قطعاً ویژگی خوبی به حساب می ‌آید. قفل کودک برای ایمنی خانواده ‌هایی که کودک دارند نیز مهم است.

در پایان

در این مقاله تلاش شد نکات مهم در انتخاب و خرید ماشین ظرفشویی بطور کامل و جامع مطرح شود. بدون شک کارشناسان شرکت پارس پویش قبل از خرید می توانند خدمات مشاوره ای مناسب را به شما عزیزان ارائه دهند.

در این مجموعه در صورت بروز هر گونه مشکل در دستگاه شما جهت تعمیر ماشین ظرفشویی با اعزام کادر مجرب و متخصص خود می تواند تمامی مشکلات را برطرف نماید. جهت برقراری ارتباط با این مجموعه تنها کافیست با یکی از شماره های نمایندگی موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

فرم درخواست تعمیرکار

پیمایش به بالا

درخواست تعمیرکار

فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم

اطلاعات تماس
اطلاعات دستگاه
تاریخ و زمان ترجیحی