راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی

راهنمای تعمیر لباسشویی

بدون شک در دهه اخیر ماشین لباسشویی به یکی از لوازم ضروری هر خانه ای تبدیل شده است. اگر به هر خانه ای بنگرید متوجه می شوید که یک دستگاه ماشین لباسشویی در آن قرار دارد. این موضوع اهمیت وجود این دستگاه را در تمامی خانه ها را نشان می دهد. همانطور که هر شغلی نیاز به ابزار دارد، لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی ابزار کار یک شخص خانه دار است.

کار ابزار آلات در مشاغل چیست؟ ابزارآلات به وجود آمده اند تا انجام آن کار را برای شخص انجام دهنده آسان کنند. کار ماشین لباسشویی هم دقیقاً همین است. این ماشین تا حدودی می تواند کمی از زحمات زیاد خانه داری را بکاهد.

حال اگر این دستگاه دچار مشکل شود، زحمت زیادی را برای همه به وجود می آورد و ما  را مجبور به شستشوی لباس ها به روش قدیمی می کند. لباسشویی هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نسبت به نمونه های قدیمی خود بسیار پیشرفته شده اند. به همان اندازه ای که این دستگاه ها پیشرفت داشتند، تکنولوژی استفاده شده در تولید آن هم پیچیده شده است. به همین دلیل اگر این دستگاه ها دچار عیب یا مشکلی شود تعمیر آن نیاز به یک تعمیرکار متخصص دارد.

این مطلب که تحت عنوان راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی تهیه شده است، به شما کمک  می کند تا دستگاه خود را بهتر بشناسید و در صورت به وجود آمدن تغییری در عملکرد آن بتوانید مشکل آن را تشخیص دهید.

ماشین لباسشویی هایی که امروزه در بازار وجود دارند دارای دو بخش مجزا سخت افزار و نرم افزار هستند. این دو بخش باید به طور هماهنگ با هم به درستی فعالیت کند تا ماشین عملکرد خوبی داشته باشد. خرابی هر کدام از این دو بخش باعث می شود که دستگاه به درستی کار نکرده و یا دیگر قادر به کار نباشد.

راهنمای تعمیر نرم افزار ماشین لباسشویی

هر لباسشویی برای راه اندازی قطعات مکانیکی، درون خود یک کامپیوتر دارد که وظیفه دستور دهی به هر قطعه را بر عهده دارد. اگر کوچکترین نا هماهنگی در عملکرد این قطعه به وجود آید فوراً بر روی صفحه نمایش دستگاه هشدار خطا درج می شود.

چنانچه دستگاه شما دچار این مشکل شد در ابتدا دستگاه را خاموش کرده و دو شاخه آنرا از برق بکشید و اجازه دهید 24 ساعت در همان حالت بماند. سپس دستگاه را به برق زده و آن را روشن کنید. احتمالاً مشکل خطا حل می شود اما اگر هشدار پاک نشد باید ببینید این خطا مربوط به چه موردی است.

هر لباسشویی در قسمت کامپیوتر خود بخشی تحت عنوان عیب یاب دارد که اگر هر بخشی دچار عیبی شود با کدی مشخص خطا را بر روی صفحه نمایش نشان می دهد. بر اساس برند دستگاه لباسشویی که دارید این کد ها متفاوت است که راهنمای آن درون دفترچه دستگاه به این صورت که هر کد مربوط به کدام قسمت است قرار دارد.

مشکلات نرم افزاری معمولاً با یک ریست حل می شود ولی اگر حل نشد دیگر تعمیر آن از عهده شما خارج است و لازم است با یک تعمیرکار متخصص تماس حاصل نمایید.

راهنمای تعمیر سخت افزار ماشین لباسشویی

هر دستگاه ماشین لباسشویی از مجموعه ای قطعات مکانیکی مانند موتور، گیربکس، دیگ، پمپ آب، برد الکترونیکی، ﻫﯿﺪرواﺳﺘﺎت، ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ و … تشکیل شده است. هر کدام از این قطعات وظیفه ای مشخصی دارد که اگر قطعه معیوب باشد نمی تواند این وظیفه را به درستی انجام دهد و در نتیجه کل سیستم ماشین لباسشویی دچار اختلال می شود.

در ادامه به برخی از این مشکلات اشاره می کنیم و شما را برای حل آن راهنمایی می کنیم.

  • مشکل آبگیری در لباسشویی

یکی از مشکلات رایج انواع ماشین لباسشویی آب گیری نکردن آن است. این مشکل می تواند از چندین بخش باشد که تعدادی از آن را خودتان می توانید بر طرف کنید.

  1. ابتدا بررسی کنید درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته شده باشد. در صورت بسته نبودن درب ماشین آبگیری نمی کند.
  2. ممکن است هر یک از قطعات، پمپ آب، برد الکترونیکی، ﻫﯿﺪرواﺳﺘﺎت، ﻣﯿﮑﺮوﺳﻮﺋﯿﭻ معیوب شده باشد که تعمیر آن ها نیاز به ابزار و تخصص لازم دارد. چنانچه مرحله اول را انجام دادید و مشکل بر طرف نشد قطعاً مشکل از مورد دوم است و نیاز به تعمیرکار متخصص است.
  • نشت آب از لباسشویی

مشکل بعدی که در این نوع دستگاه ها رایج است، نشت آب در هنگام کار کردن است. برای بر طرف کردن این مشکل بهتر است ابتدا درب قسمت پشتی لباسشویی را باز کنید و بگذارید دستگاه شروع به کار کند. وقتی دستگاه شروع به کار کرد دقت کنید و ببینید آب از چه منطقه ای نشتی دارد. احتمالاً از لوله های انتقال آب و یا قسمت جاپودری این آب نشت کند که با تعویض هر کدام مشکل بر طرف می شود. در این مورد مطالعه مقاله علت نشت آب از ماشین لباسشویی و راه حل آن ممکن است کمک کننده باشد.

  • لباسشویی می شوید اما آب را تخلیه نمی کند.

گاهی اوقات ماشین لباسشویی آبگیری و شستشو را کامل انجام می دهد ولی در پایان آب را تخلیه نمی کند. این مشکل مربوط به دو مورد می باشد که باید بررسی شود. اول اینکه چک کنید مسیر تخلیه خروجی آب با آشغال و جرم مسدود نشده باشد. اگر مشکل از این قسمت باشد با بر طرف کردن مسدودی مشکل حل می شود اما اگر مشکل از این قسمت نبود، مربوط به قسمت پمپ تخلیه آب می شود که تعمیر آن نیاز به متخصص دارد.

  • حرکت و لغزش لباسشویی

یک مشکل رایج لباسشویی حرکت کردن آن در زمان شستشو است. این مشکل را نخست باید با تراز کردن لباسشویی برطرف نمایید. چنانچه مشکل حل نشد ایراد از بست های ماشین لباسشویی است که بدنه را به شاسی متصل می کند که با باز کردن و سفت کردن این بست ها مشکل بر طرف می شود.

  • پودر به داخل لباسشویی نمی ریزد

گاهی اوقات مشاهده می شود که پودر به خوبی حل نمی شود و یا اصلا وارد دیگ نمی شود. این مشکل از دو بخش است. اول اینکه ممکن است جا پودری کثیف شده باشد و نگذارد پودر از مسیر خود عبور کند و یا اینکه مقدار زیادی پودر داخل جا پودری ریخته شده که باعث مسدود شدن راه تخلیه آن می شود. در صورت مشاهده این مشکل ابتدا جا پودری را بخوبی شستشو داده و اجازه دهید یک مرتبه لباسشویی خالی و بدون پودر کار کند.

  • بسته نشدن درب لباسشویی

بسته نشدن درب ماشین لباسشویی از دیگر مشکلات این دستگاه است. این مشکل می تواند از قسمت های مختلفی باشد. ابتدا بررسی کنید که شلنگ های دور درب تمیز باشد و جرم نگرفته باشد. جرم گرفتی باعث درست بسته نشدن درب می شود. گاهی اوقات ممکن است لوازمی که در لباس هنگام شستشو جا مانده از لباس خارج شود و لابه لای شلنگ درب گیر کند. اگر این موارد نبود خرابی مربوط به میکروسوئیچ می باشد که باید قطعه تعویض شود.

در پایان

در این مطلب تلاش شد راهنمای تعمیر ماشین لباسشویی جهت رفع ایرادات احتمالی این ماشین ارائه شود. همانطور که مشاهده کردید موارد ذکر شده ایرادات بسیار محدودی است که توسط خود شما قابل برطرف شدن است. اما گاهی مشکل به همین سادگی رفع نمی شود و برای دریافتن مشکل تست و عیب یابی قطعات دیگر نیاز به ابزارآلات مخصوص و مهارت لازم را دارد.

شرکت پارس پویش با داشتن کادری مجرب، ماهر و دارا بودن لوازم پیشرفته در زمینه تعمیر لباسشویی در تهران پیشتاز می باشد. این مجموعه با تجربه کاری چندین ساله انواع دستگاه های لباسشویی را بصورت تخصصی تعمیر می کند. مهمترین نکته در مورد پارس پویش این است که بعد از تعمیر دستگاه را همراه با ضمانت نامه معتبر به شما تحویل می دهد.

در صورت نیاز به دریافت خدمات سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی در تهران با کارشناسان پارس پویش تماس حاصل نمایید.

فرم درخواست تعمیرکار

پیمایش به بالا

درخواست تعمیرکار

فرم زیر را پر کنید تا در سریع ترین زمان با شما تماس بگیریم

اطلاعات تماس
اطلاعات دستگاه
تاریخ و زمان ترجیحی